Anatomia postaci

Przed przeczytaniem tego rozdziału warto obejrzeć poniższe wideo:

Anatomia postaci mangowej nie wiele różni się od postaci realnej. Choć postaci są bardziej wyidealizowane np. zgarbniejsze, wszystkie elementy ciała są takie jak u człowieka. Poniżej schemat ciała męskiego (2) i żeńskiego (1):
 Sczegóły
Ramiona muszą być zaokrąglone i być pod kątem nieco większym niż 90 stopni.
Pamiętajmy też o wcięciu w tali w postaciach kobiet (tzw. brzuch węższy od klatki piersiowej i bioder)

Dłonie rysujemy według schematu powyżej (proporcje). Pierwsza dłoń jest męską, druga żeńska. Starajmy się nie rysować zbyt "kanciastych" dłoni, bo będą wyglądać nienaturalnie. Kiedy rysujemy dłoń możemy również sugerować się swoimi. W ten sposób ułatwimy sobie pracę.
Proporcje: długość dłoni a wysokość twarzy. Dzięki rysunkowi powyżej unikniemy rysowania za dużych lub za małych dłoni.

Powyższy schemat pokazuje, jak narysować stopę krok po kroku. Długość stopy jest równa długość przedramienia!

Schemat narysowania stopy z perspektywy tyłu i przodu.

Wskazówki, które napisałam nie pokazują jak krok po kroku narysować ciało postaci, tylko jakich błędów unikać. Jeśli ktoś chciałby zobaczyć rysunek krok po kroku poniżej zamieszczam film (znaleziony na stronie youtube):